A veszteségek további növekedésétt jósolják
A kiskereskedők továbbra is küzdenek az áruházi lopással, de egyesek optimistábbak, mint mások 2023 második felével kapcsolatban.
A Dick’s a veszteségek további növekedését jósolja, míg a Target szerint a veszteségek hamarosan „elérhetik a csúcsot”
A kiskereskedelmi bevételek második negyedéves eredményei alapján látszólag egyikük sem volt biztonságban a vásárlói lopások, alkalmazotti visszaélések, adminisztratív hibák (a továbbiakban az angol shrinkage szóval jelöljük) miatti hiányoktól. Ennek ellenére az év hátralévő részére vonatkozó várakozások kezdenek eltérni az ország legnagyobb kiskereskedőinél.
A Dick’s Sporting Goods jóslata például vitathatatlanul a legborúlátóbb. A csökkenő bruttó árrés egyharmadáért a „shrinkage”-t okolta, a vállalat mérsékelte 2023-ra vonatkozó éves profitkilátásait tekintettel arra, hogy az év második felében tovább fog nőni a lopások száma, volumene.
A Target ezzel szemben arra utalt, hogy a veszteségi arányok hamarosan kiegyenlítődhetnek. „Eddig csak arra utaló jeleket láttunk, hogy a veszteségek hamarosan elérhetik a csúcsot, de még nem láttunk bizonyítékot arra, hogy azok csökkenni kezdenének” – mondta Michael Fiddelke pénzügyi igazgató a befektetőknek.
Noha ez nem hangzik a legoptimistább kijelentésnek, ez volt az egyik egyetlen alkalom ebben a bevételi ciklusban, amikor egy jelentős kereskedelmi cég jelezte, hogy fény mutatkozhat az alagút végén, a veszteségek terén.
Más kiskereskedők határozottan félreérthetőbbek voltak megjegyzéseikben:
- A Macy’s pénzügyi igazgatója, Adrian Mitchell elmondta a befektetőknek, hogy a vállalat zsugorodási előrejelzése „lényegében változatlan marad”.
- Amikor a veszteségekről kérdezték, a Home Depot pénzügyi igazgatója, Richard McPhail azt mondta: „Pénzügyi szempontból a shrinkage következetes nyomást gyakorolt cégünkre az elmúlt néhány negyedévben, sőt az elmúlt néhány évben is, és ezzel nap mint nap küzdünk.”
- A Walmart pénzügyi igazgatója, John David Rainey így válaszolt: „A shrinkage ebben az évben kissé nőtt, ahogyan tavaly is nőtt. Ez változik az egész országban, és nem minden piacon van jelen. Egyes szektorokban magasabb, mint máshol.”
Mark Mathews, a National Retail Federation kutatási igazgatója elmondta a Retail Brew-nak, hogy a válaszok különbözősége a kiskereskedelmi bűnözés előrejelzésének nehézségeire utalnak.
„Senkinek nincs kristálygömbje”, de a helyzet „egyre súlyosabb” – tette hozzá Mathews. „Ez nem csak az elveszett javak problémája, hanem a megjelenő erőszakos cselekményeket is jelzi. Egyre gyakrabban tapasztalnak erőszakot üzleteikben, ami óriási gondot okoz az alkalmazottainak, de a vásárlóknak is.”
Összefoglalva
A National Retail Federation felmérése szerint a cégek az USA-ban 94,5 milliárd dollárt veszítettek 2021-ben shrinkage következtében, szemben az előző évi 90,8 milliárd dollárral – bár egyes kritikusok szerint a vezetők túlértékelik a lopás hatását.
Forrás
Fotó: Dick’s
Egyeztessünk egy feltételek nélküli konzultáción, hogy milyen új technológiákat ajánlunk üzlete, áruháza védelmére vagy védelmének fejlesztésére!